Buzz marketing - jako metoda na promocję firmy

buzz marketing, promocja, internet, online, seo, content, blog

Czym jest buzz marketing?

Buzz marketing, zwany także marketingiem szeptanym, jest dziś bardzo powszechnie wykorzystywany przez wiele firm. Każdy wie, jak wielką siłę ma plotka - tę właśnie siłę wykorzystuje marketing szeptany. Polega on na pisaniu na forach i stronach internetowych komentarzy zachwalających dany produkt lub markę. Wyglądają one naturalnie - nikt nie wie, że ma do czynienia z reklamą. Aby skutecznie przeprowadzić marketing szeptany należy pamiętać, że kluczem jest naturalność i nie nachalność. Najlepiej jest zacząć od wywołania dyskusji na dany temat, a dopiero później zachęcać do zakupu danego produktu, stąd też używane pojęcie marketing dyskusji. Wart przeczytania jest również wpis o evangelist marketing.

Jakie korzyści daje marketing szeptany?

Dobrze przeprowadzony buzz marketing to doskonała promocja firmy, produktu lub usługi i wzrost zainteresowania daną marką. Wywołuje u klientów zainteresowanie produktem i sprawia, że chętnie go kupują. Fora, blogi czy facebookowe grupy to doskonałe miejsca na przeprowadzanie tego typu reklamy.

Ile to kosztuje?

Prowadzeniem marketingu szeptanego zajmuje się wiele agencji reklamowych oraz osób prywatnych. Ceny zależą zarówno od doświadczenia firmy, jak i od wielkości kampanii, jaka ma zostać przeprowadzona. Odradzane jest korzystanie z usług freelancerów oferujących pisanie jednego posta za 1 zł. Tworzy to seryjny spam który prędzej zaszkodzi twojej firmie niż zbuduje markę. Ceny za kilka wpisów na forach zaczynają się już od 100 złotych, szeroko zakrojona reklama może kosztować nawet kilka tysięcy.


Prześlij komentarz

Distributed by Gooyaabi Templates | Designed by OddThemes